Tuesday, June 11, 2013

kata.bisa.hingga.sengal.jiwa

bertitik tolak kata-kata itu
meluncur deras pada tulisan biasa
namun menyentap naluri jiwa

jiwa yang dahagakan kebaikan
jiwa yang berperang dengan emosi 
jiwa berkecamuk
dengan karat-karat jahiliyyah masih menebal

futur
Allah.Allah.Allah

"sayang.takkan la kita yang berjasad ni nak kalah dengan dia yang tak berjasad?"
-sahabat-

sentap.nangis

"jadilah muslimah yang Rasulullah s.a.w bangga. yang Rasulullah s.a.w akan tersenyum lebor apabila melihat kita" 
-adikoweyo-

sentap.mata makin masuk habuk.mahu pitam

aku tidak pernah menyertai gerabak itu
meski.jauh di sudut hati
aku teringin benar

"ilmu aku tak cukup lagi"

Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yg paling soleh dlm kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas utk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah org yg memberi peringatan..
-Imam Hasan Al-Basri-


"Allahu Allah.akhlakku.bimbang membawa fitnah kepada para daie"

"Ya Allah, aku berlindung kepadaMu daripada rundungan sedih dan duka. Aku berlindung kepadaMu dari sifat lemah dan malas. Aku berlindung kepadaMu daripada sifat pengecut dan kedekut. Aku berlindung kepadaMu dari beban hutang dan penindasan orang"

"aku ini gila-gila.mengarot sahaja kerjanya.layakkah?"
Oh ya, perangai gila-gila merupakan satu aset yang hebat. Saya kenal ramai ikhwah yang gila-gila, dan DF dia melampau-lampau hebat, mashaAllah!                                                                                                -AfiqSazlan-

hakikatnya aku punya jawapan bagi setiap persoalan
yet
aku masih berlengah-lengah
bertangguh-tangguh
"dik.anda sudah berada dalam gerabak ini.imbas kembali apa tujuan kita diciptakan? untuk beribadah kepadaNya dan menjadi khalifah di muka bumi ini kan?"                                                                        -adindaterchentafillah-

moga Allah reda
langkah kaki ini
demi menggapai mardhatillah.insyaAllah

No comments:

Post a Comment