Friday, April 22, 2011

si hina ini mendambaMU (T____T)


penerusan hidup dilingkungi bermacam ragam manusia
kekadang kita terkesan
mula membanding.. bagaimana aku? bagaimana mereka?
samakah?? atau mereka lebih baik??!! 
aku yang kurang baik sebenarnya

lalu masalah serasa tertimpa
hidup serasa tidak keruan
KELAM


cahaya yang dicari tiada muncul
kegelapan menghimpit
tolong, aku hampir buta !!
perlahan-lahan....
sinar menampakkan diri
TAPI !!!
sebenarnya.....
aku masih keliru
yang mana harus ku pilih??
pandangan siapa? keselesaan siapa? keuntungan siapa??


hati ku terpujuk
jiwaku menunduk
perasaanku terduduk
MUHASABAH
larut dan hanyut dalam pemikiran
merenung apa,siapa,bagaimana,di mana dan bila



ku pohon petunjukMu
dalam doa diiringi sendu
penuh pengharapan kepadaMu Yang Maha Tinggi
bantu aku mencintaiMu
bantu aku mengenaliMu
bantu aku mendekatiMu
lindungi aku dari segala yang melindungkanku kepadaMu
hijabkan aku dari segala yang menghijabkanku kepadaMu
jagalah aku
rahmati aku
penuhkan kasih sayangMu dalam hatiku Ya Rabbi...


lafaz kalimat doa moga dikabulkan
palitan dosa moga diampunkan
kotoran khilaf moga dimaafkan
agar....
IBTISAM menjadi milikku


No comments:

Post a Comment